دوربین گلکسی S26 اولترا: سنسور قدیمی، لنز متحولکننده
به گزارش نگاه فناوری:بر اساس گزارشهای افشاگر معروفی به نام Ice Universe، سامسونگ قصد ندارد سنسور اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی دوربین گلکسی S26 اولترا را ارتقا دهد. این خبر ممکن است برای بسیاری از کاربران ناامیدکننده باشد، اما به نظر میرسد یک پیشرفت مهم دیگر در راه است که میتواند تأثیر چشمگیری بر کیفیت عکسها بگذارد.
تغییر بزرگ در دیافراگم، نه سنسور
گلکسی S26 اولترا همان سنسور ISOCELL HP2 با اندازه ۱/۱.۳ اینچ را که از زمان S23 اولترا استفاده میشد، به کار خواهد گرفت. بنابراین، خبری از سنسور بزرگتر سونی با اندازه ۱.۱ اینچ نخواهد بود. با این حال، Ice Universe گزارش میدهد که سامسونگ لنز این دوربین را با یک دیافراگم بازتر f/1.4 بهبود خواهد بخشید. این تغییر به لنز اجازه میدهد ۴۷ درصد نور بیشتری را نسبت به لنز f/1.7 در S25 اولترا جذب کند.
بازگشت دیافراگم دوگانه
دیافراگم بازتر f/1.4 برای عکاسی در محیطهای کمنور و شب بسیار ایدهآل است، اما ممکن است برای عکسبرداری در نور روز و شرایط روشن مشکلساز باشد. سامسونگ در گذشته برای حل این مشکل، راهکاری را ارائه کرده بود. آیا به یاد دارید که برخی از مدلهای قدیمی گلکسی S، مانند سری S10، دارای دیافراگم دوگانه بودند؟ این گوشیها میتوانستند به صورت خودکار بین دو دیافراگم f/1.5 و f/2.4 سوییچ کنند.
اکنون، افشاگر دیگری به نام The Cat نیز اشاره کرده که سامسونگ در حال بررسی احیای این ویژگی است. این امر توضیح میدهد که چرا استفاده از دیافراگم f/1.4 میتواند به چنین قابلیتی نیاز داشته باشد. البته هنوز مشخص نیست که این سیستم یک دیافراگم دوگانه با دو تنظیم ثابت خواهد بود یا یک دیافراگم متغیر کاملتر، مانند آنچه در برخی برندهای دیگر دیدهایم.
انتظارات دیگر از گلکسی S26 اولترا
علاوه بر تغییرات در دوربین اصلی، انتظار میرود گلکسی S26 اولترا با پردازنده Snapdragon 8 Elite 2 و رابط کاربری One UI 8.5، صفحهنمایش بزرگتر، باتری احتمالی بزرگتر با شارژ سریعتر و همچنین پیشرفتهای دیگری در بخش دوربین، از جمله یک ماژول تلهفوتو جدید، عرضه شود.









