بازگشت غیرمنتظره نوکیا به بازار موبایل؟ نشانههای هیجانانگیز
به گزارش نگاه فناوری:آیا دوران نوکیا به عنوان یک غول در صنعت موبایل به پایان رسیده است؟ شاید نه! در حالی که بسیاری فکر میکردند با جدایی نوکیا از HMD Global و حذف گوشیهای نوکیا از وبسایت HMD، دیگر خبری از این برند محبوب نخواهد بود، نشانههای تازهای از احتمال بازگشت این شرکت به بازار گوشیهای هوشمند به گوش میرسد.
سال گذشته، HMD Global که پیش از این مسئول تولید گوشیهای با برند نوکیا بود، مسیر خود را از نوکیا جدا کرد. اما این جدایی ظاهراً به معنای پایان کار نوکیا در دنیای موبایل نیست.
آیا نوکیا به دنبال یک شریک قدرتمند است
بر اساس گزارشهای جدید، نوکیا آماده است تا دوباره وارد بازار موبایل شود، البته به شرط پیدا کردن یک شریک تجاری مناسب! یکی از مدیران نوکیا در پستی در پلتفرم ردیت اعلام کرده که این شرکت مشتاق همکاری با یک تولیدکننده بزرگ موبایل است.
البته باید توجه داشت که این صحبتها رسمی نیستند و ردیت هم معمولاً محلی برای یافتن شرکای تجاری بزرگ نیست. اما همین اشاره کوچک، جرقهای از امید را برای طرفداران نوکیا روشن کرده است.
شکست همکاریهای گذشته و آیندهی نامعلوم HMD
نوکیا پیش از این امتیاز تولید برخی از محصولات خود، از جمله تلویزیون، هدفون و لپتاپ را به شرکتهایی مانند Streamview، RichGo و OFF Global واگذار کرده بود. اما اکثر این همکاریها به تولید محصولی موفق و پرطرفدار منجر نشدند و اکنون قراردادهای آنها به پایان رسیده است.
حتی HMD Global نیز که زمانی امید به احیای برند نوکیا را داشت، اکنون وضعیت چندان مساعدی ندارد. این شرکت مدتی پیش به طور رسمی اعلام کرد که فعالیتهای خود را در ایالات متحده کاهش خواهد داد.
با وجود شایعاتی که قبلاً دربارهی علاقهی سامسونگ به خرید بخش شبکه نوکیا منتشر شد و به سرعت تکذیب گردید، هنوز هیچ چیز قطعی نیست. فعلاً باید منتظر ماند و دید که آیا نوکیا واقعاً به بازار موبایل بازمیگردد و اگر بله، با چه شکل و شمایلی این اتفاق خواهد افتاد.









