رشد ناامیدکننده گوشیهای تاشو در اروپا در سهماهه اول 2025: سهم سامسونگ کاهش یافت، رقبا در راهند
به گزارش نگاه فناوری:بازار گوشیهای هوشمند تاشو در اروپا، در سه ماهه اول سال 2025 تنها 4 درصد رشد را تجربه کرده است که این رقم نشاندهنده رقابت فزاینده در این بخش است. طبق گزارشی که توسط Counterpoint Research منتشر شده، گوشیهای تاشو اکنون تنها 1.5 درصد از کل فروش گوشیهای هوشمند در این منطقه را به خود اختصاص دادهاند. این آمار نشان میدهد که با وجود گذشت چندین سال از ورود گوشیهای تاشو به بازار، آنها همچنان یک بخش بسیار خاص و نیش (Niche) محسوب میشوند و حتی رشد بازار نیز رو به کاهش گذاشته است.
سامسونگ همچنان با 41 درصد سهم بازار در اروپا، رهبر بیچون و چرای این بخش باقی مانده است. با این حال، این برند کرهای در مقایسه با سال گذشته، کاهش چشمگیری در سهم بازار (15 واحد درصد) را تجربه کرده است، زیرا رقبای اصلی به طور فزایندهای سبد محصولات خود را گسترش دادهاند.

یکی از نمونههای بارز این رقابت، موتورولا است که با کنار زدن آنر (Honor)، به دومین بازیگر بزرگ در بازار گوشیهای تاشو اروپا تبدیل شده و اکنون 15 درصد سهم بازار را در اختیار دارد. گوشی Razr 50 نقش مهمی در این موفقیت موتورولا ایفا کرده است.
آنر با 13 درصد سهم بازار در جایگاه سوم قرار گرفت. گوگل نیز یکی از شرکتهایی بود که رشد قابل توجهی را تجربه کرد و به لطف تقاضای قوی برای گوشی Pixel 9 Pro Fold خود، توانست 8 درصد سهم بازار را به دست آورد. تکنو (Tecno) بیشترین رشد را در بازار گوشیهای تاشو اروپا شاهد بود، زیرا گوشی Phantom V Fold 2 آن با تقاضای قوی روبرو شد که عمدتاً به دلیل قیمت مقرونبهصرفهتر آن در میان گوشیهای تاشو “کتابی” (book-type) بود.

شیائومی با 8 درصد و اوپو (Oppo) با 4 درصد، رتبههای بعدی را در این ردهبندی به خود اختصاص دادند. Counterpoint پیشبینی میکند که در ماههای آینده، رقابت بین همه برندها در بازار گوشیهای تاشو افزایش خواهد یافت، که این امر با کاهش قیمت خردهفروشی و بهبود رشد در این بخش همراه خواهد بود.









