جزیره دوربین سامسونگ گلکسی S26 اولترا، هماندازه آیفون ۱۷ پرو خواهد بود
به گزارش نگاه فناوری:از زمان معرفی گلکسی S22 اولترا، گوشیهای سری اولترا سامسونگ طراحی مشابهی برای ماژول دوربین خود داشتند: لنزهای دایرهای شکل که به صورت جداگانه از پنل پشتی بیرون زده بودند. اما این روند ممکن است سال آینده تغییر کند.
بر اساس گزارشی جدید از کره جنوبی، گلکسی S26 اولترا احتمالاً دوباره به یک جزیره دوربین یکپارچه روی خواهد آورد. این طراحی آخرین بار در سال ۲۰۲۱ و در گوشی گلکسی S21 اولترا دیده شده بود.
تغییر بزرگ در طراحی دوربین پرچمدار سامسونگ
دلیل اصلی این تغییر، فراهم کردن فضای کافی برای قرار دادن سنسورهای دوربین بهتر در بدنه گوشی است. این خبر در حالی منتشر میشود که شایعات متعددی ماههاست درباره استفاده آیفون ۱۷ پرو و پرو مکس از یک جزیره دوربین بسیار بزرگ خبر میدهند. این شباهت طراحی، این سوال را در ذهن ایجاد میکند که آیا سامسونگ دوباره از اپل “الهام” گرفته است؟
البته، باید اشاره کرد که جزیرههای دوربین بزرگ در سالهای اخیر به خصوص در میان گوشیهای پرچمدار چینی مانند سری شیائومی اولترا، سری ویوو X و خانواده اوپو فایند بسیار رایج بودهاند.
گزارش کرهای تأکید میکند که بزرگتر شدن جزیره دوربین S26 اولترا یک “ضرورت” است، چرا که دوربین اصلی و دوربین تلهفوتو قرار است ارتقای عملکردی چشمگیری داشته باشند. همچنین، انتظار میرود که S26 اولترا گوشههای گردتری نسبت به مدل قبلی خود داشته باشد.
شایعات قبلی نیز به این موضوع اشاره کرده بودند که S26 اولترا با یک سنسور دوربین اصلی جدید ۲۰۰ مگاپیکسلی سونی از نوع ۱/۱.۱ اینچ همراه خواهد بود.









